vrijdag 28 december 2012

Plannen of een goudvis?

Ik vraag me wel eens af of ik een ochtendmens of een avondmens ben. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit eigenlijk. Op zich geraak ik doorgaans redelijk makkelijk uit m'n bed, maar als ik niet hoef op te staan heb ik  al eens de neiging om te blijven liggen... En dan bedoel ik niet zo eens een keertje, maar ongeveer elke dag. Ik moet echt al een goede reden hebben om gewoon meteen op te staan. Meestal lees ik dan nog in bed en soms droom ik nog wat verder terwijl ik eigenlijk wakker ben. Dan kan namelijk alles...

Gisteren had ik met een vriend een gesprek over plannen. Hij rekende uit hoeveel tijd hij nodig had om te doen wat hij allemaal te doen had de dag erop. Ondanks het feit dat ik eigenlijk doorgaans druk bezig ben en 100000 dingen tegelijk doe, ben ik geen planner. Ik plan wel af en toe omdat dat moet, maar eigenlijk zie ik liever op het moment zelf waar ik zin in heb. Af en toe maak ik het mezelf daardoor best lastig, maar ik maak de dingen zo ook wel spannend en onverwacht.

Vanmorgen was zo'n morgen waarop die twee eigenschappen mooi in elkaar versmolten. Ik geraakte niet uit mijn bed en droomde nog even verder. Uiteindelijk besloot ik toch mijn warme bed te verlaten en het eerste wat ik deed was een klein beetje plannen maken voor de komende dagen. Wat gesprekken met vrienden al niet met je doen... Ter compensatie vertrok ik vervolgens, niet gepland, richting de bakker en de slager. En met wat kwam ik terug? Niet alleen met een brood en beleg en nog wat eten, maar ook met... twee goudvissen! Een zwarte met dikke ogen, lange vinnen en een lange staart en een witte buik en een knaloranje typische goudvis. Vraag me niet waarom, het was namelijk niet gepland, maar ik ben er wel heel blij mee. Ik kan wel zeggen waarom ik er twee kocht (één alleen is zo zielig) en waarom het net deze werden (die zwarte vond ik zo mooi en de goudvis tja, je moet altijd een goudvis hebben en daarbij is oranje een toffe kleur en deze vis was zo snel dat de mevrouw van de winkel hem bijna niet te pakken kreeg), maar dat is het dan ook...

Iemand tips voor namen? Die moet ik nog bedenken...

Plannen brengt duidelijkheid, zorgt dat je dingen gedaan krijgt, maakt het leven af en toe makkelijker en al wat je wil... maar het brengt je zelden een goudvis!

2 opmerkingen:

  1. Je hebt een goei pen.
    Wat vind je van Oro & Moro?

    dePat

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat is Oro & Moro Pat? Of waar vind ik dat? Merci trouwens (ook voor je 'nievejarekezoete')... :-)

      Verwijderen