dinsdag 10 juli 2012

Luie buien

Enkele dagen geleden besloot ik op mijn eigen impulsieve manier dat ik naar aanleiding van mijn soms 'luie buien' enkele afspraken met mezelf wilde maken. Want af en toe is dat nodig, afspraken met jezelf maken... Momenteel hangen de 'luie buien' samen met een het huidige rotweer, het niet altijd thuis voelen hier en een grote teleurstelling in het universum (geen idee wie ik anders als de boosdoener moet aanduiden). Ik heb namelijk enkele dagen verlof gepakt, want een vriendin uit Nederland zou komen logeren. Jeuj!
Jammer genoeg maakte het universum haar zo ziek dat ze niet tot hier geraakte en nu ergens ten velde in een vreemd bed ziek ligt te wezen... Erg hé? En plots heb ik dus twee volle lege dagen en ik moet eerlijk zeggen dat ik met mezelf nu even geen blijf weet. Niet dat er niks te doen is of niet dat ik nergens naartoe zou kunnen... 't Is de luie bui!


Maar dus, afspraken:
Afspraak 1.Vergeet niet te dansen (zie hier)!
Afspraak 2. Verhuis de computer terug naar boven! Op die manier zit ik er minder lang aan én heb ik beneden een hele tafel om met andere dingen bezig te zijn! 
Afspraak 3. Ga weer knutselen, tekenen en naaien. Creatief bezig zijn maakt me doorgaans blij en ontspant. Daarbij gaat het natuurlijk niet op een boek zoals 'Allemaal rokjes' te kopen en het dan in de kast stof te laten vergaren... Daarvoor is het trouwens simpelweg een te leuk boek.



Afspraak 4. Maak opnieuw werk van je 'on hold' gezette projectje, namelijk 'Day Zero Project'. Ik ben opnieuw gaan kijken en merkte al snel dat enkele puntjes ondertussen echter 'verouderd' zijn. Het zou namelijk een lijst moeten zijn van dingen die ik graag wil doen, dromen en plannen die tot hiertoe nooit uitgevoerd werden. Dingen die je vaak uitstelt, maar niet omdat je ze niet leuk vindt, eerder integendeel... Je stelt ze uit omdat er zoveel andere dingen wel moeten en 'belangrijker' zijn. Het uiteindelijke doel is bijgevolg dat je dingen doet die je leven meer kleur, afwisseling en inhoud geven, dingen die je gelukkiger maken. En dus heeft het weinig zin om dingen te gaan doen waar ik eigenlijk tegenop zie of die ik alleszins niet meer zo heel erg 'zinvol' of leuk vind...
Heb ik u voldoende overtuigd om enkele dingen te mogen schrappen en nieuwe te mogen bedenken? Mocht uw antwoord toch nog negatief zijn... dan is dat dikke pech want het leuke aan 'eigen spelletjes' is dat je zelf ook de regels kan bepalen én aanpassen! Na!
En dus schrapte ik een aantal puntjes en ben ik nu op zoek naar nieuwe ideeën. Misschien hebt u wel een te gek, leuk, zinvol of vrolijk idee? Of een concreet voorstel waar u al dan niet zelf een rol in speelt? Of denkt u nu: 'Valsspelers moeten hun plan maar trekken?Na!' Misschien kan u in dat geval iets begripvoller zijn gezien de frats van het universum?
Afspraak 5. Werk ook weer eens aan andere 'on-hold' gezette projectjes. Ik ben namelijk een kei in het bedenken van dingen of het beginnen aan grootste knutselwerkjes, maar ik ben jammer genoeg ook heel slecht in het afwerken van al die dingen...
Afspraak 6. Wees mild voor jezelf... Lui zijn mag al eens...

1 opmerking:

  1. ik weet er eentje: afspreken met bram en jiska. maar ik beloof dat ik je er in augustus nog eens aan doe denken, op voorwaarde dat ik zelf niet in zo´n luie periode zit.. want echt, ´t is rustgevend én balen jezelf zo te herkennen.

    BeantwoordenVerwijderen