dinsdag 29 november 2011

De geknipte job?

Ik ben duidelijk niet gemaakt om thuis te zitten. Maar goed, dat was al even duidelijk. Hoewel ik er wel van zou kunnen genieten als ik me geen zorgen hoefde te maken over mijn financiën en het vooruitzicht op een nieuwe job. Af en toe probeer ik dat ongemak uit de weg te helpen door het kopen van een win for life-biljetje, maar tot nu toe nog zonder al te veel succes.

Ondertussen is mijn dossier bij de RVA nog steeds niet in orde. Integendeel, mijn dossier is zoek... Want de hulpkas stuurde het reeds naar de RVA en die hebben het nog niet ontvangen, maar volgens de mevrouw van de hulpkas zou dat maar een dag mogen duren en de meneer van de RVA geeft toe dat hij er geen idee van heeft hoe de post bij hen geraakt. Ik ging vorige week maandag enkele uurtjes wachten om een attest af te geven en langer dan een week later is dat attest nog steeds niet ter plaatste... Tja, van zo'n dingen wordt ik af en toe een tikkeltje agressief... Vooral omdat mijn dossier rond moet zijn op 30 november. Al te veel tijd blijft er dus niet meer over...

En gisteren moest ik op gesprek bij de VDAB om te checken of mijn dossier daar in orde was. Zucht! Ik heb een hekel aan 'dossiers'. Maar helemaal van goede wil fietste ik met al mijn paperassen naar the place to be. Ik mocht meteen gaan zitten tegenover twee vrouwen en mijn identiteitskaart afgeven. Mijn dossier werd erbij gepakt en vervolgens las die vrouw in gebrekkig nederlands gewoon voor wat ik zelf online had ingegeven! Ik vertelde haar dus dat ik zelf het dossier up to date gemaakt had enkele weken geleden, waarop ze me zei dat ze het gewoon even moest checken en ze onverstoorbaar en onverstaanbaar verder ging.10 minuten later stond ik weer buiten zonder antwoord op mijn vragen en met een allergie erbij.

Ligt dat nu aan mij of zijn dergelijke diensten gewoon verschrikkelijk slecht georganiseerd? Ik kan me voorstellen dat het in sommige gevallen nuttig kan zijn om zo'n dossier te overlopen, maar in mijn geval? Misschien moet ik me maar eens eerst met de politiek gaan bemoeien, daar wat open communicatie en gesprekstechnieken aan de man brengen zodat er een regering komt en vervolgens instellingen zoals de hulpkas en de VDAB een beetje gaan aanpakken. Dan hoef ik niet meer vruchteloos te zoeken naar een job en kunnen we hier in dit landje ook weer even verder!

1 opmerking:

  1. tja ... het VDAB verhaal is herkenbaar ... Maar er wordt aan gewerkt ;))
    Veel succes verder!
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen