maandag 14 november 2011

Brrrrrr....

Afgelopen weekend stond helemaal in teken van 'alles kan en niets moet'. Vrijdag vertrokken we richting onze noorderburen in onze 'chique volvo'. Ik achter het stuur, de bagage in de koffer en mijn co-pilot die de weg wees. Eenmaal de grens over wisselden we van rol, want ik mag jammer genoeg niet rijden in het buitenland. Al bij al kwamen we vlot aan op onze bestemming en wat is dan het eerste dat je doet? Op verkenning! Net zoals vroeger op bosklassen liepen wij dus enthousiast door onze kamer en mega badkamer en bij uitbreiding door het hele hotel én het vakantiepark next door. Als echte hollanders wisten wij al snel dat fietsen bij de buren huren goedkoper was, dat een lelijke vakantiewoning gemiddeld meer kost dan onze twee huizen bij elkaar en dat we de badjassen best meteen voor een heel weekend konden huren, want dat het toch over een forfaitprijs ging.

Die middag doken we dus met onze betrekkelijk dure badjas de sauna in. Voor mijn wederhelft is dat een schema doorlopen waar niet van afgeweken kan worden. Drie keer de finse sauna in en tussendoor afkoelen in het zwembad. Buiten wandelen, een koud bad of een koude douche daar moest hij niets van weten. Het zwembad was al fris! Ik waagde me toch buiten en werd meteen aangeklampt door een vrouw die wel kleren aanhad en mij vroeg waar de sauna was... Dheuh... Even laten besloten we te aperitieven in de sauna, wat niet zo'n sterk plan bleek. Na drie slokken voelden we ons allebei licht in ons hoofd, wat voor de nodige hilariteit zorgde, maar ook voor hoofdpijn later op de avond...
De volgende morgen dan maar een spelletje in de hoop dat ik daardoor weer op mijn plooi zou komen, wat ook het geval bleek. Er zijn nog zekerheden in deze wereld...

De rest van de dag hebben we allerlei mooie plekjes van Zeeland gezien. We hadden in ons hoofd uitgestippeld welke richting we uit zouden gaan en voor de rest hebben we ons laten leiden door het moment en de omgeving. En af en toe bracht dat mooie kiekjes op...



En niet alleen van de omgeving op zich...


's Avonds kwamen we eveneens per toeval in een heel charmant restaurantje terecht. Niet alleen was het er heel lekker, maar het was ook gewoon gezellig, vriendelijke mensen en op het einde van de avond stonden we naast het tafeltje van onze buren raadseltjes op te lossen terwijl ook de obers kwamen kijken of zij het antwoord wisten. Heerlijk...

We hebben genoten met andere woorden en het contrast kon dan ook moeilijk groter met wat we thuis aantroffen. Na de luxe van sauna's, grote badkamers met bubbelbad en een hete douche bleek onze verwarming stuk. Geen warm water en al helemaal geen douche, laat staan een bubbelbad... Ach ja dan weten we binnenkort weer hoe geweldig het is om gewoon simpelweg centrale verwarming te hebben! En ondertussen droom ik nog even dat ik lekker warm in de sauna zit...

3 opmerkingen: