donderdag 22 september 2011

Poseren met wodka en bier!

Woensdagmorgen om 20 na 7 wandel ik over het Astridplein met een zak vol lege flessen wijn en sterke drank en volle blikjes bier. Die blikjes hadden eveneens leeg moeten zijn... Vermits ze dat niet waren, ben ik op zoek gegaan naar lege exemplaren, liefst van verschillende merken. En ik moet zeggen dat ik niet lang hoefde te zoeken. Ik werd alleen wel vreemd bekeken en deze keer niet enkel door de marginale figuren die ergens aan de kant laggen of hingen, maar ook door de toevallige omstaanders. Wie raapt er nu ook om 7:20 lege blikjes bier op van de grond om ze vervolgens in een mooie 'Paleis-tas' te steken? Ik...
En in Leuven heb ik lustig verder gedaan. Ik moet wel zeggen dat ik telkens toch eerst even checkte of ik niet teveel publiek had voor ik de blikjes helemaal leeg kapte en ze stiekem in m'n tas stak.

Wat later op de bus was ik serieus op zoek naar 'de dronkelap die zo naar alcohol stonk' tot ik door had dat de geur uit mijn eigen mooie 'Paleis-tas' kwam... En ik was niet de enige die stiekem op zoek was naar de eigenaar van de alcoholwalm. Ik kreeg dus af en toe ook vreemde blikken toegeworpen...

Die morgen had ik afgesproken met Raf, fotograaf van dienst, om foto's te gaan trekken voor een brochure rond alcohol- en drugpreventie waar ik al een hele tijd mee bezig ben. In dit kader had ik dus ook allerlei accesoires nodig, zoals o.a. lege bierblikjes... De foto's werden in het kringloopcentrum 't Spit in Leuven genomen vermits dat ook de doelgroep van de brochure wordt: organisaties binnen de sociale economie.

Voor we van start gingen kregen we een volledige rondleiding door de sorteercentra ginder en dat was af en toe wandelen in het Walhalla van rommelmarkten en kringwinkels: prachtige gouden kaders, mooie kastjes, oude blikken dozen en mooie koffertjes, retro kleding en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. Ik heb serieus even overwogen om een jobswitch naar de kringloopcentra te overwegen. Bergen gesorteerde snuisterijen waar ik echt uren in zou kunnen rondneuzen... Zucht! Ik moest mezelf echt terug tot de orde van de dag oproepen.

En die orde van de dag was mensen met handen en voeten uitleggen wat de bedoeling was. Letterlijk... Ik had iemand net de hele uitleg gedaan en gevraagd of hij op de foto wilde, waarop hij knikte en terwijl ik me omdraaide en richting 'place to be' wandelde, zag ik hem gewoon verder werken en de andere kant opgaan! Soms moest ik het dus enkele keren uitleggen en ook voordoen of uitbeelden wat ik bedoelde. Af en toe echt hilarisch! De ene wil niet op de foto, de andere vind het belachelijk dat ze niet herkenbaar is...

Ook ik heb geposeerd... Al zittend op het toilet werden mijn voeten samen met enkele lege blikjes het onderwerp van de foto. En wat later showden mijn handen een thermos en een vles wodka. Ook mijn oog ('Ja, kei goe, gij hebt een gesprongen adertje!') moest eraan geloven... Een afwisselende job, I like it!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten