donderdag 1 november 2012

You've got mail!

Ik ben met teveel tegelijk bezig! Twee halftijdse jobs (samen dus een dikke fulltime), dan nog eens cliënten in bijberoep als zelfstandig psycholoog en vervolgens heb ik toegezegd om een boek te schrijven. Een boek over pesten. En eigenlijk zijn er niet genoeg uren in een dag en dagen in een week om dat allemaal te kunnen doen. En dus nam ik een weekje vakantie... om te werken!
Zucht.

Dinsdag een hele dag teamvergadering en cliënten in de praktijk waar ik als zelfstandige werk en de rest van de tijd probeer ik te schrijven. Dat lukt af en toe prima, maar doorgaans ben ik nogal snel afgeleid. Irritant. Gisteren was ik bv. even goed bezig toen de postbode een brief in de bus stak. Weg concentratie! Terwijl die post doorgaans betrekkelijk voorspelbaar is: ofwel is dat reclame of andere rommel, ofwel rekeningen ofwel geboortekaartjes. En toen bedacht ik me dat ik eigenlijk nog wel eens zin had in 'echte' post. Een echte ouderwetse handgeschreven brief of kaartje. En omdat alles leuker is dan doen wat moet, heb ik de daad bij het woord gevoegd en ben ik voorbereidingen gaan treffen om binnenkort 'echte' post te krijgen. Ik vond een pennevriendin via twitter en zette mijn status op postcrossing weer op 'actief'. Hier ben ik al eerder mee gestart en dat was eigenlijk best leuk! Je schrijft je in en krijgt dan een adres van iemand ergens op deze wereldbol. En die persoon stuur je een kaartje. De meeste mensen geven je nog mee wat ze leuk vinden als inspiratie voor je postkaart zelf of waarover je iets kan schrijven, al mag je't natuurlijk ook gewoon allemaal kiezen. En jij krijgt op je beurt kaartjes van willekeurige mensen verspreid over de hele wereld. Zo kreeg ik al kaartjes uit Rusland, Zuid-Amerika, Azië enz. En dat was eigenlijk best spannend dan om thuis te komen of de postbode te horen... Zou er een kaartje bijzitten? En zelfs het versturen was echt leuk. Op zoek gaan naar een leuke kaart net voor die persoon en dan checken of je kaart al in China aangekomen is. De postbode heeft me met andere woorden toch wel even bezig gehouden...

Verder besliste ik ook om dit jaar weer eens ouderwetse kerstkaartjes te sturen en dus maakte ik er al! Nu al! Ik verschoot er zelf van. Nog nooit zo vroeg geweest en dat is een understatement, want doorgaans had ik niet eens kerstkaartjes! Tja, dat heb je als alles interessanter is dan datgene wat je eigenlijk dient te doen. En in de huidige 'zin-in-kaartjes-en-brieven-schrijven-mood' bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn als ik jullie dit zou voorstellen: Wie me zijn of haar adres stuurt via mail (sofieleemans@hotmail.com) die krijgt van mij een leuk kaartje of een brief in de bus! Spannend toch? Ik geef toe dat het wat ironisch is om te klagen over 'te druk' en dan zoiets te doen, maar wie weet motiveert het mij wel? En misschien jullie ook?

Trouwens mister Big... u stuur ik met veel plezier een kaartje! Dat motiveert alvast...

2 opmerkingen:

  1. Katrien Van Mulders10 november 2012 om 09:08

    He Sofie!
    Wat leuk dat je een boek gaat schrijven!
    Mocht je iemand nodig hebben om het eens na te lezen, ik ben kandidaat! :-)
    Groetjes,
    Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Katrien,

      das prima, ik hou het in mijn hoofd! :-) Al weet ik niet of het boek het interessantste boek wordt dat je ooit gelezen hebt... Tenzij je leerkracht bent natuurlijk! ;-)

      Groetjes,
      Sofie

      Verwijderen