maandag 10 oktober 2011

Geen geluk in het spel...

Zaterdag stond hier geblokkeerd als 'dag met z'n twee', want dat schiet er al wel eens over... Quality time zoals dat wel eens genoemd wordt. Zouden we naar de zee gaan of Hasselt bezoeken of eerder richting Maastricht of ...?

Eigenlijk wilde ik het liefst iets heel rustigs doen. Niks moet en alles mag. Maar ja, kan dat als je een uitstapdag gepland hebt? Al snel kwam echter het voorstel 'sauna' van de andere kant, dus ik had al zo'n licht vermoeden dat daar eveneens weinig energie was om het halve land rond te gaan rijden.
'Mogen we ook gewoon thuis blijven?' Een vraag alsof er een jury was die 'een dag met z'n twee' beoordelen en op basis van je plannen toestemming geven of niet. 'Nee, sorry thuis blijven dat kan niet op zo'n dag!'. Gelukkig was er geen jury aanwezig en bleken wij beiden snel gewonnen voor het snode plan.

Om toch iets of wat uitstapgevoel te hebben besloten we wel om 's middags richting cinema te wandelen. Ja, wandelen... Dat kan als je in Merksem woont. Eén van de ontelbare voordelen...
De film was geen hoogvlieger, maar het gevoel dat je hebt als je buiten komt en het nog licht is en je dus nog een hele (halve) dag voor de boeg hebt, was wel leuk. Ook de wafel van het kraampje aan de Decathlon smaakte en toen we huiswaarts wandelden bedacht ik me dat ik genoot van het 'alles mag en niets moet'-principe. Nadien hebben we dan ook beslist dat we elke maand zo'n dag moeten inplannen.

Thuis hebben we ook spelletjes gespeeld en ik heb me afgevraagd of het echt klopt wat ze zeggen: 'Geen geluk in het spel is geluk in de liefde!'. Ik win namelijk al wel eens met een spelletje, maar nu lukte het me echt niet. Maar ach, je hoort me niet klagen, geluk in de liefde is mij heel wat meer waard... al hoop ik stiekem dat ook beiden kan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten