zondag 28 november 2010

Pyama-party!

Ik heb gisteren een dagje vrijaf genomen... "Vrijaf op een zaterdag?", hoor ik u denken? Ja, vrijaf van onze 'moet-maatschappij'. Ik moest gisteren van mezelf helemaal niets. Ik mocht mijn eigen brute goesting doen. En alle to-do-lijstjes en belletjes in mijn achterhoofd werden op 'hold' gezet. Zalig!

Ik ben dus op mijn gemak opgestaan en heb vervolgens de hele dag in mijn pyama rondgehost (van het werkwoord rondhossen). Foto's van de reis selecteren (en daar hoort ook stevig vloeken bij, want toen ik eindelijk alle foto's in volgorde had, struikelde ik over de draad van de computer, viel dat ding uit en bleek ik de volgorde dus kwijt te zijn), opgenomen programma's zien (zoals bv. Millenium), eten maken en de keuken zo (alsof er een kleine wervelwind gepasseerd is) achter laten, warme chocomelk drinken en genieten van de ondergaande zon én het gras in mijn tuin (ondanks het rotweer hier, heeft mijn hard labeur resultaat geboekt en ik geef toe dat het nog geen 'volle' gazon is, maar het is al mooi van binnenuit gezien!), de muziek heel luid zetten en door de living dansen, enz.

Ik verschiet wel steeds hoe snel zo'n dag gaat. Ik had namelijk heel wat plannen en ideeën en nog niet de helft heb ik ook werkelijk kunnen uitvoeren. Er komen namelijk telkens heel veel flarden van gedachten in mijn hoofd en soms moet ik dan meteen aan die impulsen toegeven. Daardoor gaat de dag er natuurlijk heel anders uitzien dan je 'gepland' had. Een voorbeeld: Ik bedacht me plots dat op reis verschillende mensen vonden dat ik heel erg op een franse actrice trok, maar ik kon me de naam van die actrice niet meer herinneren. En dus moest ik op dat moment op zoek naar die naam. Dat kost dan best wat tijd, maar ik wilde het vinden en dat deed ik dus ook: Sandrine Kiberlain... Ik toon u even een foto en dan kan u zelf oordelen of mijn franse reisbuddy's een punt hadden of niet. Ik zie het zelf alvast niet echt...


Vandaag heb ik m'n kleren weer aan en staan er een ontplofte keuken en een aantal aantal afspraken op mij te wachten. Mag je geen twee pyamadagen achter elkaar hebben?

1 opmerking:

  1. Haha,ziet je keuken er dan niet altijd een beetje onploft uit?
    Had al zo'n vermoeden dat je dit wknd wat moest aanmodderen thuis...Je bent tenslotte dr ook weer meteen moeten invliegen hé na zo'n maand reizen....
    Maar met de Milleniumfilms is de dag een stuk aangenamer toch?
    Als die actrice haar haar veranderd,gezicht laat liften,,andere lenzen in doet en een kleine neusoperatie laat uitvoeren dan komt de gelijkenis aardig in de buurt...haha

    BeantwoordenVerwijderen