vrijdag 15 februari 2013

My Funny Valentine...

Ondanks de verzekering van de weermannen dat het verder droog zou blijven 's avonds, kwam ik gisteren betrekkelijk nat thuis aan. Ik had het nochtans speciaal 'gecheckt'...
Net toen ik bijgevolg slecht gezind de afgelopen dag als grotendeels 'niet memorabel' wilde categoriseren, zag ik een nieuw bericht staan. Misschien even wat achtergrondinformatie... Dat 'nieuwe bericht zien staan' heeft te maken met mijn recente obsessie. Ik ben de laatste tijd lichtelijk verslaafd aan allerlei sites (blog, mail, fb,...) 'checken' en dat op de meest onmogelijke momenten. Zoals wanneer je 's avonds laat kletsnat thuis komt... Hoogst irritant al zeg ik het zelf, maar het heeft alles te maken met het verplichte schrijven waar ik opnieuw streng over geworden ben en mijn alter ego probeert dan allerlei dingen te bedenken om maar niet te moeten schrijven. Ik ben zelfs opnieuw met een computerspelletje gestart dat ik al jaren niet meer gespeeld heb en als er nu één ding is dat ik echt verloren tijd vind, dan is het wel computerspelletjes!

U hoort het al, me, myself en I zijn dus niet zo'n goede vriendjes de laatste tijd. Gisteren ben ik zelfs echt kwaad geworden op mezelf omdat ik erin geslaagd ben een hele dag gewoon 'niks' te doen. Het is te zeggen... Ik heb vanalles gedaan, want ik bedacht telkens wel iets wat ik "echt dringend" moest doen. Ik heb met de bank gebeld, was ingestoken, mails beantwoord, het weerbericht gecheckt, ...

Toneel gisterenavond had me weer iets vrolijker gemaakt, al heb ik volgens mij ook wel gezaagd... Over de kou bv. Mijn excuses daarvoor! Maar dus, wat me echt weer wat opbeurde was het bericht van Mister Big (voor de curieuze-neuze-mosterdpotten onder jullie: zie hier). De crappy dag had stiekem ook wel een beetje te maken met het feit dat het Valentijn was. Ik ben uiteraard geen fan van die commerciële dagen, maar net zoals iedereen (geef maar toe!), vind ik het idee natuurlijk wel fijn en word ik bijgevolg toch een beetje melancholisch wanneer ik merk dat ik net die dag verlof gepakt heb en dus de hele dag alleen thuis zit met een saaie deadline... En dus net toen ik bijna medelijden met mezelf kreeg kwam dat berichtje. Bedankt Mister Big om mij te redden van een melancholische bui op een dag waarop dat helemaal 'not done' is. Me, myself and I danken u en beloven plechtig dat we vanaf nu beter ons best zullen doen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten