woensdag 6 februari 2013

'A cookie' op uw bakkes!

Het lijkt wel alsof iedereen mijn waarschuwing ter harte genomen heeft, want plots is het wel heel erg stil. Verbazend stil zelfs. Ik verwacht me bijna aan een verrassingsaanval... Het is natuurlijk ook niet evident om op 'vind ik leuk' te klikken na een blogpost vol woede en nog minder om vragen te gaan stellen wanneer de kans bestaat dat je mijn toorn over je heen krijgt. Bijgevolg alle begrip!

Ondertussen is mijn alom aanwezige kwaadheid weer een beetje gezakt. En u raadt nooit wat mijn redding is geweest. Structuur! Ik, die altijd een hekel gehad heeft aan alles dat nog maar rook naar planning of eruit zag als structuur, uitgerekend ik werd gered door de belofte van structuur. Het was met andere woorden nodig. Ik ben met mezelf aan tafel gaan zitten en gezamenlijk hebben we besloten dat een beetje structuur geen kwaad kon...
Stapsgewijs (zo gaat dat bij structuur-dingen, niwaar?) zag dat er zo uit:

  1. Eerst het aanbrengen van wat structuur in huis: lampen vervangen zodat je weer kon zien hoe de keuken er precies uitzag, de rommel aanpakken zodat er plots weer een tafel tevoorschijn kwam en nog zo van die goocheltrucjes... 
  2. Vervolgens de agenda's, de mailboxen en de kalender (ook januari moest ik nog invullen en ja, ik doe dat dan achteraf...) op elkaar afstemmen. 
  3. Tenslotte heb ik efficiënt met mezelf vergaderd en enkele bindende afspraken gemaakt, zoals daar zijn:

- Minstens 1 avond per week verplichte 'me-time'. Werken is dan absoluut uit den boze!
- Al zittend ontbijten en proberen dagelijks fruit en/of yoghurt te eten. Lezen terwijl mag, maar ondoordacht  rechtstaan levert minstens vijf minuten extra zittijd op! Kostbare minuten 's morgens!
- En nog zo van die dingen...
En dat hielp... Mijn kwaadheidsniveau is opnieuw genormaliseerd. U kan dus gerust zijn, de kans dat ik u op uw bakkes sla, hangt momenteel weer meer van uzelf af dan van mij...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten