zondag 8 april 2012

Zwarte Magie

Mijn lief heeft een handleiding. Logisch, hoor ik u denken, wie heeft dat nu niet? Ok,ok, klopt, maar mijn lief heeft een wel heel speciale handleiding. Het is een beetje zoals het spelletje 'Zwarte Magie': het duurt en tijd voor je het door hebt, maar eens je het snapt is plots alles simpel (voor zij die het niet kennen: kijk hier). Wel, zo gaat het ook bij hem...

Ik geef u een voorbeeldje. We hebben af en toe een dag met z'n twee gepland. Dat moet want met het verbouwen aan een huis en twee drukke agenda's (dan heb ik het bij mij voornamelijk over 's avonds en de weekends), schiet er anders weinig tijd voor elkaar over. Afgelopen vrijdag was het aan ons en we zouden naar de sauna gaan. Ik blij als een kind, want dat was al eeuwen geleden en een first dat mijn lief zoiets uit zichzelf voorstelde. De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Ik ben namelijk nog maar één keer samen met hem naar een soort sauna gegaan en dat was vooral grappig. We waren op weekend en in het hotel bleek ook een klein saunacomplex. Ik kreeg hem uiteindelijk zo ver dat hij mee wilde gaan, maar op zijn manier! Ok... Zijn manier bleek: 15 minuten in de sauna en daarna even het zwambad in en dat drie keer herhalen. Nadien was het over en uit gedaan! Sauna met een tijdsklok dus...

En die tijdsklok moesten we nu plots opnieuw meenemen. "Ginder eten? Ben je gek, dat hou ik nooit zo lang vol!" Ik kwam met allerlei argumenten, tegenvoorstellen, probeerde alle mogelijke trucs, maar niets werkte. We zouden daar niet lang blijven. Op de duur vroeg ik me af of het wel en goed idee was... Want als ik zo snel moest vertrekken, kwam ik ongetwijfeld gestresseerd terug van het idee dat ik zoveel geld opgedaan had in zo'n verrekt korte tijd. Compromissen Sofie! Hij wil mee naar de sauna voor mij, dus dan moeten we misschien maar wat korter gaan... Zo gezegd zo gedaan! We hadden allebei een boek mee en na zijn verplichte ritueel (15 min, water, 15 min, water, 15 min, water), zaten we met z'n tweeën buiten in het zonnetje een boekje te lezen met een kleine versnapering en een drankje. Heerlijk! Ik genoot en dus vroeg ik hem wat hij nadien wilde doen. Filmpje huren? Eten halen of nog koken? Ik had me er dus helemaal bij neergelegd...

Toen ik iets later terug kwam van een opgietsessie en mijn lief vroeg wanneer we gingen bestellen om te eten, schrok ik me dan ook te pletter. En toen snapte ik het! Zo werkt dat dus. Vraag hem jouw klok te volgen en hij volgt de zijne. Laat hem zijn klok volgen en hij volgt de jouwe! Mannen zijn eigenlijk helemaal niet zo ingewikkeld, ze zijn gewoon 'zwarte magie'...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten