vrijdag 9 maart 2012

Een engelbewaarder met humor...

Bij nieuwe energie en een nieuw hoofdstuk hoort een nieuwe lay-out! Het is nog niet helemaal wat het moet zijn, maar ik ben toch alvast fier over de zelfgecreëerde header. De polkadots aan de zijkant zijn misschien wat veel van het goede...

Ik kan niet goed uitleggen hoe het komt dat het voor mij aanvoelt als een nieuw hoofdstuk, maar het mooie afscheid van oma vorige week zaterdag in de mis en op het kerkhof heeft daar alvast toe bijgedragen. En ik vraag me dan altijd af of die energie op de één of andere manier voelbaar is voor mijn omgeving, want zonder dat ik er iets van gezegd heb, komen meteen ook andere dingen weer 'tot leven'.

Dat doet me denken aan het vreemde verschijnsel dat ik geregeld tegen kom. Nu is het al even geleden, wat kan kloppen met mijn gevoel dat het samenhangt met energie. Geen idee of dat voor iemand bekend klinkt of jullie mij nu helemaal als 'totaal geschift' afschrijven... Ik heb namelijk geregeld voor dat de straatlantaarn uitvalt als ik eronder wandel of fiets en even verder flitst hij weer aan. Gek hé?


Ooit vertelde ik een vriend daarover en hij keek me een beetje lachend aan . Ik zag hem denken "Tuurlijk en ik verander water in wijn!". We wandelden over een brug en aan het begin stond er een ronde smeedijzeren boog waar een lamp aan hing en daar moesten we onderdoor. En jawel, de lamp viel uit. Zijn blik mijn kant op leek meer een groot vraagteken en volgens mij zag ik zelfs een spoortje van angst...

Zou zoiets kunnen? Is de energie die iemand uitstraalt echt fysiek voelbaar? Of zit er boven iemand die gewoon een aan/uit-knopje heeft en zich duchtig amuseert wanneer ik rond wandel of fiets? Wat het ook is, ofwel straalt mijn energie het universum in... ofwel heb ik alvast iemand die mij prima in de gaten houdt als ik de weg op ga! Een engelbewaarder met humor!

1 opmerking:

  1. Vreemd, dat is het alleszins. Ik heb er ook geen verklaring voor.

    Maar ik geloof wel dat alles verbonden is in wijzen dat ons verstand te boven gaat.

    Ik zou het vooral als grappige faits-divers beschouwen en mijn kop er niet over breken..

    BeantwoordenVerwijderen