woensdag 27 juli 2011

"Stoppen is voor lozers!" dacht de machinist...

Toen ik vanmiddag op de bus stond te wachten zag ik plots een schoenenwinkel en een klerenwinkel naast de bushalte... Interessanter dan een bushokje en ik moest toch nog 20 minuten wachten! Ik ging dus een kijkje nemen, maar beloofde mezelf dat ik geen kleren of schoenen zou kopen. En die belofte heb ik gehouden, want even later kwam ik buiten met enkel een zonnebril. Ok, redelijk onbruikbaar bij de weersomstandigheden de laatste tijd, maar geloof het of niet, toen ik uit de winkel stapte, brak plots de zon door de wolken! Magic... En nog straffer, ze is zelfs de rest van de namiddag én avond gebleven!

Even later op de trein besliste ik impulsief om een tussenstop te maken in Boechout. Ik belde mama en regelde zo een taxi aan het station én een maaltijd. Mooi weer, niet hoeven koken, wat wil je nog meer? Goh... één dingetje had leuk geweest: dat die rottrein ook in Boechout zou stoppen zoals de bedoeling was! Ik voelde al nattigheid toen hij in een rotvaart het perron voorbij raasde. Huh?!?! Hoe kan dat nu?! Een stoptrein die óveral stopt en Boechout overslaat? Ik belde meteen de noodlijn en na heel wat over en weer gesms en gebel zou ik opgepikt worden in het volgende station, namelijk Mortsel. Ik pijnigde terwijl m'n hersens. We moesten toch stoppen in Boechout? Of niet? U hoort het, er sloop een kleine twijfel mijn gedachten binnen...
Het eerste wat ik bijgevolg deed toen ik eindelijk aankwam, was de nmbs-site checken! En wat bleek? De machinist is dus gewoon in slaap gevallen ofzo, want hij moest er effectief stoppen! Ik was helemaal juist. Dan schijnt de zon al eens... En het ergste van al: had ik nog een lousy zonnebril gekocht ook, want na een half uur wachten in de zon had ik barstende koppijn! Wachten op de bus is dus nergens goed voor en wachten op de trein of door de trein nog minder. Misschien toch maar eens voor die auto gaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten