dinsdag 30 november 2010

Sex sells...

Beste lezer van deze blog... Wedden dat de titel u aanzette om dit stukje te lezen? U hebt deze stelling zelfs met z'n alle bevestigd. Want wanneer mijn titel namelijk insinueerde dat het wel eens over iets spannends zou kunnen gaan ('Ken ik u niet ergens van?', 'Gezocht: sexy loodgieter', 'Balletjes en een plastieken piemel' en 'Alive and kissing!') kwam u massaal kijken. Ik kan dus zelfs semi-wetenschappelijke onderzoek doen met een simpele blog! Geweldig niet?

Dit trucje kan u trouwens ook in vormingen of lezingen ofzo toepassen. Ik deed het vroeger bij Zin-d'erin(g) af en toe. Wanneer de aandacht van het publiek begint te verslappen, moffel ik het woordje 'seks' of 'borsten' ofzo gewoon ergens tussen en plots is iedereen weer wakker! Niet dat ik u telkens bewust wakker probeerde te schudden, het was eerder een toevallige ontdekking. Ik vroeg me namelijk af hoe het kwam dat er af en toe veel meer volk kwam kijken dan doorgaans. En ik vond al snel een antwoord...

En enkele dagen geleden zette ik twee foto's van halfnaakte mensen op mijn site ('Bad en bed') en één ervan verscheen blijkbaar ook op facebook als 'feed'. Dat had ik pas door, toen ik zag hoeveel volk er op korte tijd mijn blog had bezocht. Foto's werken dus ook prima! Misschien kan ik nog eens onderzoeken of een halfnaakte man meer bezoekers oplevert dan een halfnaakte vrouw? Ik kreeg alvast anonieme goedkeuring wat betreft het laatste... In ieder geval, wanneer ik dus eens een belangrijke boodschap de wereld wil insturen weet ik in welke richting ik moet denken als ik uw onverdeelde aandacht te pakken wil krijgen!

2 opmerkingen: