maandag 12 september 2011

Housewife...

Vandaag speel ik huisvrouw. Niet dat ik dat gepland had, maar plots draaide het zo uit en dus besloot ik meteen 'all the way' te gaan. Mee opgestaan toen de wekker afliep. De eerste dagtaak is meestal het wakker maken van de slapende man naast mij. Die is namelijk niet zo'n krak in het uit zijn bed kunnen. En dat is nog heel braaf uitgedrukt... Ik moet het hem wel nageven, de afgelopen weken is hij altijd samen met mij mee opgestaan om 6u à 6u30. Niet altijd even makkelijk, maar toch, ik ben blij verrast!

Destijds hebben we afgesproken dat de zone naast zijn bed 'verboden terrein' is voor mij. Met andere woorden, daar mag hij rommel maken. Vanmorgen vroeg hij echter waar al zijn kleren waren terwijl hij voor de kast stond te staren. Met één blik naar zijn 'eigen zone' kon ik hem dat vertellen. En dus werd mijn tweede dagtaak ook meteen wassen en plassen. Ik voelde me helemaal huisvrouw toen ik me er plots op betrapte dat ik zijn rugzak van afgelopen weekend stond uit te laden... Nooit gedacht dat ik dat zou doen! Maar goed, we gingen écht huisvrouw spelen...
Ook de lakens van het bed waren aan vervanging toe, de afwas moest gedaan worden, de living mocht een beurt krijgen en tot slot moest ik naar de winkel. En dat heb ik helemaal in 'huisvrouw-stijl' gedaan. Enkel een shoppinglijstje ontbrak, al zat dat wel in mijn hoofd. Voor de rest heb ik, zoals dat hoort alle pijlen gevolgd in de Colruyt, veel groenten gekocht om die avond klaar te maken en een kadootje meegenomen voor manlief. Zomaar. Ik heb zelfs een babbeltje gedaan met een andere huisvrouw. Over de fietsstallingen in de Colruyt: "Die hebben ze toch echt niet goed gemaakt hé mevrouw?", wat ik prompt beaamde.

Terug thuis de was opgehangen en plots vond ik dat het genoeg was. Huisvrouw kan voor even, maar nu moet ik toch echt met een zak M&M's een filmpje gaan kijken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten